صفحه اصلی / نقش طراحی سایت حرفه ای در بازار آنلاین چیست

نقش طراحی سایت حرفه ای در بازار آنلاین چیست

  اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸  

نقش یک سایت خوب در بازار آنلاین چیست ؟ یک وب سایت با یک ساختار استاندارد، یک فرصت برای شرکت شما برای ارتباط با مشتری بلقوه است. شاید ایجاد یک سایت با قابلیت جذب و ارتباط با مشتری در ابتدا آسان به نظر برسد. اما ایجاد یک سایت موفق کار ساده ای نیست. طراحی سایت و قابلیت به کارگیری آن (کاربرد پذیری و ارائه تجربه کاربری مثبت) توسط مخاطبان باید به نحوی باشد که کاربران به سادگی و با لذت با سایت تعامل داشته باشند.

شرکت ادوبی در مطالعات خود اعلام کرده بود که ۳۸% از کاربران در صورت عدم رضایت از کارایی سایت از سایت خارج می شوند.

https://blogs.adobe.com/creative/

چرا طراحی سایت نقش مهمی بازی می کند؟

اول از همه طراحی سایت حرفه ای و دیزاین سایت مخاطب پسند، مشتری را به سایت شما جذب و به ایجاد مخاطب وفادار در سایت کمک زیادی می کند.

هم ما، بارها صرفاً بخاطر طراحی بی نظیر یک سایت وارد آن شده ایم و برای مدتی محو تماشای کیفیت گرافیکی سایت، بوده ایم.

 

نقش طراحی سایت حرفه ای در بازار آنلاین چیست

مقایسه غول های صنعت از نظر گرافیک سایت

مثال: دو شرکت قدرتمند در عرضه لپ تاپ را بررسی کنیم:

شرکت del و شرکت asus را در نظر بگیرید.

صفحه فروش لپ تاپ در سایت del به آدرس

https://www.dell.com/en-us/work/shop/deals/laptop-tablet-deals

 

صفحه فروش لپ تاپ دل Del

و صفحه محصول قدرتمند این شرکت یعنی لپ تاپ  ALIENWARE AREA-51M GAMING LAPTOP به آدرس

https://www.dell.com/en-us/shop/dell-laptops/alienware-area-51m-gaming-laptop/spd/alienware-17-area51m-laptop

 

صفحه فروش ALIENWARE

 

را در نظر بگیرید.

قبل از اینکه به سراغ مقایسه این صفحات با سایت Asus برویم نگاهی به صفحه فروش محصول AREA-51M شرکت دل Del در سایت آمازون amazon  به آدرس زیر بی اندازید:

https://www.amazon.com/Gaming-Laptop-Welcome-I9-9900K-EYETRACKING/dp/B07QGP9715

 

صفحه فروش AREA-51M در آمازون

 

در نظر بگیرید که صفحه آمازون یک لپ تاپ سفارشی از نوع AREA-51M را عرضه میکند که قیمتی نزدیک به ۷۰۰۰ دلار معادل حدود ۹۰ میلیون تومان دارد. این درحالی است که شرکت دل Del در سایت خود این محصول را نهایتاً با کانفیگی ضعیفتر به قیمتی حدود ۵۰۰۰ دلار عرضه می کند.

اما با وجود این شما مایل به خریدن کدام محصول هستید؟

توجه داشته باشید که این دو صفحه یک  محصول را عرضه می کنند، که تنها از نظر Ram باهم متفاوت هستند و تفاوت ظاهری باهم ندارند. اکثر بخش های سخت افزاری آنها نیز شبیه به هم است. ولی یک اختلاف ۲۰۰۰ دلاری دارند. میدانیم که با ۲۰۰۰ دلار میتوان یک لپ تاپ عالی خرید. پس این اختلاف اصلاً اختلاف کمی نیست.

اما شما هم قطعاً لپتاپ عرضه شده در سایت آمازون را بیشتر پسندیده اید. چرا؟

دلیل آن ساده است، این سایت گرافیک بهتری دارد. محصول را در بهترین ویترین ممکن به شما عرضه می کند.

شما محصول را در ویترین خوشگل می بینید و محصول برایتان جذاب تر است. حتی اگر بدانید که میتوانید این محصول را با رمی اندکی پایینتر با ۲۰۰۰ دلار کمتر بخرید. باز هم نمیتوانید از وسوسه خریدن مدل ۷۰۰۰ دلاری چشم پوشی کنید.

اگر آمازون میتواند با افزودن دو عدد رم و یک طراحی گرافیکی محصولی ۵۰۰۰ دلاری را به شما ۷۰۰۰ دلار بفروشد. شما هم میتوانید در فروشگاه خود همین کار را انجام دهید.

نحوه عرضه گرافیکی محصولات در سایت Asus

صفحه عرضه لپتاپ در سایت Asus به آدرس:

https://www.asus.com/Laptops/

 

صفحه فروش لپتاپ asus

 

در قدم اول این آدرس را با آدرس شرکت دل Del در بالا مقایسه کنید. کدامیک راحتتر در ذهن شما میماند؟

در قدم دوم گرافیک سایت را مقایسه کنید. کدامیک شما را برای زمان بیشتری نگه میدارد.

حالا صفحه محصول ROG Mothership (GZ700) به آدرس:

https://www.asus.com/Laptops/ROG-Mothership-GZ700/

 

 

را با صفحه AREA-51M شرکت Del مقایسه کنید. توجه کنید که قیمت لپتاپ Asus تنها ۳۰۰۰ دلار است. با توجه به نحوه تبلیغ و قیمت و معروفیت برند. آیا شما یک لپتاپ ۳۰۰۰ دلاری Asus را بی خیال شده و یک لپتاپ ۷۰۰۰ دلاری ALIENWARE را میخرید؟

بررسی کیفیت طراحی سایت در بازار آنلاین

در این بخش به بررسی نقش کیفیت طراحی سایت میپردازیم و قابلیت هایی که در یک سایت بعنوان کیفیت مطرح هستند را معرفی و تحلیل می کنیم:

  1. کاربری

از اولویت های کاربری خارق العاده در یک سایت میتوان به مواردی  زیر اشاره کرد:

  • طراحی منوی سایت بصورت خلاقانه که بتواند کاربر را در سریعترین زمان به صفحه دلخواهش برساند.
  • صفحاتی که با سرعت بالا لود شوند.

کاربران برای یافتن اطلاعات مد نظر خود نباید به زحمت بی افتند و زمان زیادی را صرف جستجو در سایت شما کنند. اگر تا لود شدن صفحات سایت خمیازه مخاطبان در میاید، سایت شما نیاز به تغییرات جدی و اساسی دارد. برای آنکه میزان کاربرپسندی سایت خود را متوجه شوید، فرمی برای پرسش از کاربران طراحی و در سایت خود قرار دهید. مطمئن باشیدکاربران ناراضی زمان کافی برای گله کردن از ایرادات شما میابند و شما میتوانید این ایرادات را در اسرع وقت برطرف کنید.

۲- زیبایی شناسی

استایل و ظاهر سایت باید با نوع خدمات سایت و استراتژی های بازاریابی آنلاین شما هم آهنگ باشد. یک وب سایت به صاحبان شرکت ها و سازمان ها این شانس را میدهد که با مشتریان خود در ارتباط باشند. در زمان طراحی سایت شما میتوانید نظر مخاطبان خود را بپرسید. برخی از سوالاتی که سایت های بزرگ از مشتریان خود میپرسند عبارتند از

آیا بنظر شما طراحی سایت با هویت برند همآهنگی دارد؟

آیا استایل و ظاهر سایت با سلیقه شما هم آهنگ است؟

آیا شما سلیقه منحصر به فردی دارید و سایت ما با سلیقه شما هم آهنگ نیست؟

آیا نحوه تبلیغ کردن ما در سایت مناسب است ؟

نکته: فراموش نکنید که ۸۰% مخاطبانی که برای شما نظر ارسال خواهند کرد، ناراضی هستند.

این امر به این دلیل است که نارضایتی انرژی بیشتری برای عکس العمل به کاربران میدهد.

۳- بهینه سازی برای موتور های جستجو

بررسی راهکار های سئو نشان میدهد که شما میتوانید یک سایت مرده را تنها با تکیه بر اصول سئو تبدیل به یک سایت با بازخورد بالا کنید.

فراموش نکنید که امروزه سئو یک دانش جامع است که بررسی عوامل مختلف از گرافیک و دیزاین سایت تا بازاریابی آنلاین و نحوه تبلیغات شما، تا نحوه رصد مخاطبان و نحوه تعامل مخاطب با سایت شما را بررسی می کند.

۴- محتوا

محتوا پادشاه است. این جمله تنها یک عبارت فانتزی و دهان پر کن نیست. امروزه محتوا براستی بزرگترین نقش را در سایت شما بازی می کند.

به خاطر داشته باشید  اهمیت محتوای تصویری و ویدئویی اگر از محتوای متنی بیشتر نباشد از آن کمتر هم نیست.

Categorised in: