صفحه اصلی / مقایسه ۷ غول برتر فروشگاه آنلاین در دنیا و بررسی راهکارهایی که میتوان از آنها یاد گرفت

مقایسه ۷ غول برتر فروشگاه آنلاین در دنیا و بررسی راهکارهایی که میتوان از آنها یاد گرفت

  اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸  

فروشگاه آنلاین برای بسیاری از مردم همچنان مقوله ای پیچیده است. شرکتی بدون آنکه حتی یک فروشگاه واقعی داشته باشد. اجناسی را در سرتاسر دنیا می فروشد.

فروشگاه های آنلاین با سرعت بسیار بالایی در حال رشد هستند. شما هر روز یک فروشگاه آنلاین جدید بر روی وب و یا موبایل مشاهده می کنید.

فروشگاه های آنلاینی مانند دیجی کالا و بامیلو فروشی چندین برابر فروشگاه های بزرگی مانند افق کورش و رفاه و مانند آن دارند و این در حالی است که این فروشگاه ها سرمایه بسیار کمتر را برای شروع کار در اختیار داشته اند و امروز نیز هزینه کمتری بابت حفظ و گسترش روز به روز خود پرداخت می کنند.

فروشگاه های آنلاین با سرعتی نزدیک ۵% در سال در حال رشد هستند و این عدد در حالی رخ میدهد که میزان رشد کسب و کارهای محلی و کسب کارهای بزرگ غیر آنلاین روز به روز به دلیل افزایش رقابت کندتر میشود.

 

مقایسه 7 غول برتر فروشگاه آنلاین در دنیا و بررسی راهکارهایی که میتوان از آنها یاد گرفت

مقایسه ۷ غول برتر فروشگاه آنلاین در دنیا و بررسی راهکارهایی که میتوان از آنها یاد گرفت

اول از همه ببینیم که کدام ۷ غول فروشگاه آنلاین را میخواهیم بررسی کنیم:

  • Alibaba – B2B, C2C
  • Amazon – B2C, C2C
  • com – C2C, B2C
  • eBay – C2C, C2B
  • Shopify – C2C
  • Rakuten – B2C
  • Walmart – B2C, C2C

علی بابا Alibaba  بزرگترین غول فروشگاه آنلاین در دنیا

فروشگاه اینترنتی علی بابا Alibaba در سال درآمدی بیشتر از مجموع دو فروشگاه آنلاین آمازون Amazon و Ebay دارد. که هر کدام از این دو خود غول هایی در صنعت فروش آنلاین میباشند.

علی بابا Alibaba فعالیت خود را د ر سال ۱۹۹۹ میلادی با سایت Alibaba.com و ۱۶۸۸٫com آغاز کرد. علی باباAlibaba برند های دیگری را نیز در اختیار دارد.

  • Taobao : این برند بخش C to C علی بابا Alibaba را در اختیار دارد. در این بخش مشتریان محصولات خود را به یک دیگر عرضه می کنند. یک خریدار میتوانند خود فورشنده محصول دیگری باشد. درآمد این برند از علی بابا Alibaba در سال ۲۰۱۷-  ۴۲۸ میلیارد دلار بوده است.
  • Tmall:  فروش B to C علی باباAlibaba را به عهده دارد و در سال ۲۰۱۷ مبلغی حدود ۳۴۰ میلیارد دلار فروش داشته است.
  • AliExpress : که به فروشندگان چینی امکان عرضه بین المللی محصولات را میدهد.

آمازون Amazon دومین فروشگاه آنلاین بزرگ در دنیا

اغلب شما نام آمازون Amazon را شنیده اید، فروشگاهی که امکان عرضه وسیعترن بازه محصولات را دارد. از فیلم و موسیقی تا خانه های پیش ساخته در آمازون عرضه می شوند.

وسعت آمازون را میتوان از ۱۰۰ میلیون کارمند رسمی این شرکت برآورد کرد.

آمازون درآمدی نزدیک به ۲۳۹ میلیارد دلار دارد که ۱۱۶ میلارد دلار آن توسط شرکت های دیگری که در آمازون کالا عرضه می کنند تامین میشود.

 

معرفی فروشگاه آنلاین آمازون

JD.com

نسخه چینی آمازون است این فروشگاه آنلاین دارای ۵۰۰ شعبه غیر آنلاین (فروشگاه سنتی) و ۷۰۰۰ مرکز توزیع کالا میباشد. Jd.com خود تامین کننده کالا است و فروشندگان مستقل در سایت حضور ندارند.

eBay

eBay که کار خود را با فروش آنلاین مسکن آغاز کرد. امروزه یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین در سرتاسر دنیا است. ۸۹% از کلاهای موجود در سایت eBay قیمت ثابتی دارند (یک فروشنده عرضه کننده محصول است و از یک محصول نمیتوان چند نمونه با قیمت های متفاوت پیدا کرد).

 

معرفی فروشگاه آنلاین eBay

فروشگاه آنلاین Shopify

Shopify امکان جالبی به مشتریان خود میدهد که بی نظیر است. شما میتوانید با استفاده از Shopify محصولات مد نظر خود را در سایت خود عرضه کنید. این امکان همزمان با امکان عرضه کالا در فروشگاه های بزرگی مانند آمازون باعث شده است که Shopify یکی از محبوبترین پلتفرم های فروشگاه آنلاین دنیا باشد.

فروشگاه اینترنتی  Rakuten

نسخه ژاپنی آمازون Amazon است. توانایی Rakuten در ارائه سریعترین خدمات ارسال محصول  delivery با کمترین هزینه است.

فروشگاه آنلاین Walmart

شرکت توزیع کننده آجر و سیمان و مانند آن است که محصولات ساختمانی را به صورت آنلاین عرضه میکند. رشد ۴۰% این فروشگاه آن را به جدول بزرگترین فروشگاه های آنلاین دنیا وارد کرده است.

 

Categorised in: