صفحه اصلی / فروشگاه های آنلاینی که صاحبان خود را میلیاردر کرده اند | در مسیر موفقیت

فروشگاه های آنلاینی که صاحبان خود را میلیاردر کرده اند | در مسیر موفقیت

  خرداد ۲, ۱۳۹۸  

فروشگاه آنلاین میلیاردی داشته باشید ، مسیری را طی کرده اند که همه صاحبان فروشگاه های آنلاین باید طی کنند. مسیر موفقیت، مسیر ثابت و مشخصی است. شما برای موفق شدن کافیست که مسیر انسان های موفق را طی کنید.

همه ما میدانیم که فروشگاه هایی مانند بامیلو و دیجی کالا بیش از فروشگاه هایی مانند رفاه و افق کورش درآمد دارند.

فروشگاه های آنلاین ایرانی بررسی برترین های ایران

در این مقاله قصد نداریم راجع به فروشگاه های آنلاینی مانند آمازون و علی بابا بحث کنیم. در این مقاله فروشگاه های ایرانی را معرفی خواهیم کرد.

 

مسیر فروشگاه های آنلاین فوق را طی کنید

فروشگاه آنلاین بامیلو – بررسی اهداف، مسیر  و نحوه رسیدن به موفقیت

کیست که نخواهد دیجی کالای دوم ایران باشد. این هدفی است که هزاران سایت با نام هایی شبیه دیجی کالا در نظر داشتند و این شباهت نام خود باعث گمنامی آنها شد و هیچ کدام نتوانستند خود را به غول فروشگاه های آنلاین ایران دیجی کالا برسانند.

هدف گذاری بامیلو:

بامیلو با هدف فروش برند، فعالیتش را آغاز کرد. این هیولای فروش آنلاین در ایران، که در آخرین روزهای حیاتش دیجی کالا را پشت سر گذاشته بود میلیونها تومان هزینه کرد تا برندی را متولد کند که ارزشی میلیاردی برای صاحبانش داشت.

هدف گذاری بامیلو باید مخفی میماند. اعتماد کاربران به فروشگاهی که قرار نیست ادامه حیات دهد ممکن نبود.

استراتژی بامیلو برای رقابت با دیجی کالا:

بامیلو از نقطه ضعف دیجی کالا برای بردن استفاده کرد. درست است. نقطه ضعف!؟ دیجی کالا یک نقطه ضعف بزرگ داشت که نزدیک بود این شرکت را به ورشکستگی بکشاند و این موضوع همواره باعث ترس صاحبان این برند بود. بامیلو این را میدانست و دقیقاً همین نقطه از بدن هیولای رقیب را برای بردن هدف گرفت.

دیجی کالا همیشه بازی قیمت گذاری را به بازار باخته بود و این امر موجب شد تا دیجی کالا تبدیل به فروشگاهی چند فروشنده شود که محصولاتش را خودش تهیه و یا تولید نمی کرد.

بامیلو میتوانست در دسته دیجیتال ،کالاها را ارزانتر از دیجی کالا به دست مخاطب برساند. خدمات ارزانتر اصلا وسیله کم ارزشی برای این برند نبود.

بازی دوم بامیلو

جمعه سیاه پر فروش ترین شب بامیلو در ایران بود. این فروشگاه با میلیون ها تومان تبلیغ برای برگذاری جمعه سیاه در ایران همزمان با اروپا و آمریکا چنان فروشی در یک شب داشت که حتی تصورش را هم نمی کرد.

بامیلو میل و رغبت مخاطب جوان خودش به فرهنگ غربی را هدف گرفته بود.

بامیلو میلیاردها تومان برند خود را فروخت

بامیلو برند خود را با برنامه ریزی قبلی به اسنپ فروخت،  این برند با فروش خود به هدف نهایی خود رسید.

 

هدف گذاری فروشگاه های آنلاین

۲ – فروشگاه های آنلاین alldigitall – elkala – esam

فروشگاه های آنلاینی که به خرید فروش لوازم الکترونیک دست دوم اقدام می کنند بسیار زیاد هستند حدود ۲۰۰ سایت در این حوضه فعال هستند و حدود ۵۰ سایت در حال رقابت واقعی در این عرصه می باشند.

ما سه برند از این حوضه را انتخاب کرده ایم زیرا هیچ کدام به قدری خوب نبودند که بتوانند دیگر رقبای خود را کنار بزنند.

مثلا در فروشگاه esam لپتاپی با قیمت ۲۰۰۰ تومان در صفحه اصلی فروش لپتاپ درج شده بود. که ساعت ها جر و بحث ما با این فروشگاه را به همراه داشت.

این اشتباهات در دو سایت دیگر دیده نشد. ولی آنها هم نقاط ضعف هایی داشتند.

یکی از دلایلی که این سه فروشگاه آنلاین را از بین ۵۰ رقیب انتخاب کردیم گرافیک آنها بود. این سه فروشگاه تنها فروشگاه های آنلاین در حوضه فروش کالای دست دوم بودند که گرافیک قابل قبولی داشتند و معلوم بود یک نفر صفر تا صد سایت را طراحی نکرده است و یک تیم پشت سایت است.

این مقاله را با همین دو گزینه به پایان خواهیم برد و فروشگاه های آنلاین بیشتری را بررسی نخواهیم کرد.

فروشگاه آنلاین میلیاردی داشته باشید

  • مشخص کردن اهمیت هدف اولیه
  • اهمیت کپی کردن مسیر حرکت از روی برندگان صنعت خود (کپی کردن همواره بد نیست.)
  • مهم نبودن نحوه فروش
  • اهمیت گرافیک برای بردن بازار از رقبا
  • سیستم بک اند تمام این فروشگاه ها براساس CMS اختصاصی است.

طراحی سایت آریاکد تنها ارائه دهنده خدمات انتخاب CMS است. این بدان معنا است که شما میتوانید انتخاب کنید که میخواهید سایت شما با WordPress یا لاراول یا آنگولار CLI طراحی شود. اهمیت این انتخاب در بردن بازار از دست رقبا است.

برای سفارش سایت حرفه ای و منحصر به فرد خود با قیمت استثنایی ۵۰۰ هزار تومان با ما تماس بگیرید:

۰۹۲۲ ۴۵۳ ۸۱۵۸

۰۹۲۲ ۴۱۹ ۴۴۸۵

 

و برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت و بازریابی آنلاین با بخش بازاریابی ما تماس بگیرید:

۰۹۲۲   ۴۱۹    ۴۴۸۵

Categorised in: