اصول طراحی سایت در سال ۲۰۱۹

  مرداد ۲۹, ۱۳۹۷  

اصول طراحی سایت در سال ۲۰۱۹ به این معنی نیست که این اصول قبلاً وجود نداشته اند و امسال فقط مورد توجه هستند.

اصول طراحی همواره مشخص است.

مطلبی که در اینجا قصد داریم درباره آن صحبت کنیم:

  • ویژگی های گرافیکی است که در سال ۲۰۱۹ دیگر از چشم مخاطبان پنهان نمی ماند.
  • ویژگی های طراحی سایت که نمی توان بدون رعایت آنها، رضایت مشتریان را جذب کرد.
  • ویژگی های گرافیکی که بعنوان مد امسال مطرح شده اند و همه سایت ها از آنها تبعیت می کنند.
  • اصول جذابیت بصری سایت برای جذب مخاطب بیشتر

اصول طراحی سایت در سال ۲۰۱۹

تکنولوژی های مدرن زیادی در سالهای اخیر به کمک طراحان سایت  آمده اند.

ما در سالهای گذشته با تکنولوژی هایی مانند:

  • AMP برای موبایل ها
  • هوش مصنوعی AI برای رصد فعالیت های کاربر

بوده ایم. امسال این تکنولوژی ها به ما کمک خواهند کرد که وبسایت های تاثیرگذارتری داشته باشیم.

 

اصول طراحی سایت در سال 2019

۱۰ اصل طراحی سایت در سال ۲۰۱۹

  • به کارگیری فونت های وب بیس
  • استفاده از عکس های و پترن های سیاه و سفید
  • بکارگیری خطوط و اشکال اختصاصی
  • جلوه های بصری و هنری
  • استفاده از المان های کوچک تعاملی با کلیک و هاور موس کاربر
  • چت بات ها
  • فایل های ویدئویی
  • به کارگیری عناصر ساده و بزرگ در طراحی سایت
  • منوهای بزرگ تر و واضح تر برای تعامل با کاربر
  • تنوع

به کارگیری فونت های استاندارد وب در طراحی سایت

امروزه صدها فونت فارسی سازگار با وب ایجاد شده است.

به خاطر داشته باشید که برخی از این فونت ها رایگان نیستند و اگر آنها را از سایتی دانلود می کنید. ابتدا وضعیت لایسنس آن را بررسی نمایید.

در زبان انگلیسی فونت هایی که برای چاپ مناسب هستند برای وب نیز کاربرد دارند.

در فارسی ما ناچاریم از فونت های مشخصی برای وب استفاده کنیم.

طراحان و دیزاینرهای زیادی فونت های زیبا، رسمی و فانتزی برای طراحی سایت ایجاد کرده اند.

یکی از اصول طراحی سایت در سال ۲۰۱۹ قابلیت خوانایی بالای متون است. بنابراین حتما از فونت های استاندارد وب بهره بگیرید.

۲- طرح های سیاه و سفید

با تولید فیلم رنگی در عکاسی بسیاری از ما فراموش کردیم که کنتراست عکس های سیاه و سفید چقدر جذاب بود.

این کنتراست در طراحی سایت میتواند مخاطب را برای زمان بیشتری در سایت شما نگه دارد.

هرقدر که زمان ماندگاری مخاطب در سایت شما بیشتر باشد شما میتوانید انتظار تعامل بیشتری با سایت را از سوی او داشته باشید.

به یاد داشته باشید که رنگ همچنان یکی از عناصر مهم در سایت شما محسوب میشود.

منظور از طرح های سیاه و سفید تبدیل سایت به یک اثر هنری قرن هجده و نوزده نیست.

شما میتوانید از یک یا چند تصویر سیاه و سفید برای جذب بیشتر مخاطب بهره ببرید.

معمولاً شرکت ها در انتخاب رنگ های سایت با محدودیت رنگ سازمانی روبرو هستند.

طراحان باید بتوانند با پیشنهاد رنگ های مکمل و متضاد رنگ های سازمانی شرکت های مشتری تنوع رنگی زیبایی به سایت بدهند.

امروزه هزاران ابزار آنلاین برای کمک به طراحان برای انتخاب تم رنگی سایت وجود دارد.

سایت https://color.adobe.com/ یکی از مشهورترین سایت ها در ارائه ابزارهای کمکی برای انتخاب رنگ تم سایت است.

این سایت توسط شرکت ادوبی تولید شده است.

 ۳- خطوط و طرح های گرافیکی انحصاری

همه ما با اشکال هندسی در سایت ها آشناهستیم.

دایره، مستطیل و مربع

اما کاربران را میتوان با به کارگیری خطوط معوجج و کج و مارپیچ شگفت زده کرد.

امکان استفاده از تکنولوژی هایی مانند svg به طراحان کمک کرده است که بدون افزایش حجم سایت عناصر گرافیکی خلاقانه ترین به سایت خود اضافه کنند.

۴- بکارگیری جلوه های بصری و هنری

در سایت خود میتوانید با کمک جاوا اسکریپت جلوه هایی مانند دود، نقطه های چسبان و غیره را ایجاد کنید.

هزاران سایت در دنیا بصورت رایگان کدهای این افکت ها را در اختیار شما قرار میدهند.

نمونه بارز آن رامیتوانید در سایت https://vincentgarreau.com/particles.js/ بیابید.

۵- به کارگیری عناصر کوچک گرافیکی که با حرکت موس شناور میشوند

حتماً خاطرتان هست که سالیان قبل وبلاگ خانم ها پر بود از قلب های که با حرکت موس تکان می خوردند.

هدف این افکت جذب مخاطب بود.

البته اصلاً منظور ما به کارگیری افکت مشابهی در سایت نیست.

شما میتوانید روی عکس کالا های خود افکت کوچکی از عناصر ریز شناور قرار دهید که با حرکت موس کاربر توجه او را به کالای مد نظر بیشتر جذب کنند.

https://codepen.io/chrismcnally/pen/OMdvey

http://thecodeplayer.com/walkthrough/html5-canvas-experiment-a-cool-flame-fire-effect-using-particles

۶- به کارگیری چت بات ها

افزایش ۶۰ درصدی اعتماد کاربران به سایت ها برای خرید محصول در صورت دیدن چت باکس را نمیتوان نادیده گرفت.

جالب است بدانید تنها ۲% از این کاربران در هنگام خرید خود از چت بات ها استفاده می کنند.

این بدان معنی است که شما فقط با داشتن یک چت بات فروش بیشتری خواهید داشت.

۷- درج محتوای ویدئویی در سایت را بیشتر کنید

وحشت افزودن محتوای ویدئویی سالیان زیادی است که طراحان ایرانی را میترساند.

حذف  برخی تگ های افزودن ویدئو از لیست تگ های مورد قبول گوگل در صفحه وب عامل این ترس است.

اما امروزه کمتر طراح سایتی است که با تکنولوژی افزودن ویدئو هایی با قابلیت سئو آشنا نباشد.

بنابراین بدون ترس به سایت خود ویدئو بیشتری اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید تعامل کاربران یوتوب و اینستاگرام روز به روز بیشتر میشود.

همه میدانیم که ساختار این دو بر مبنای عکس و ویدئو استوار است.

۸- مینمالیست طراحی کنید

مردم عام :

  • بجای کتاب داستان مصور میخوانند.
  • بجای خواندن مقاله به دنبال اینفوگرافی هستند.
  • بجای یادگیری با خواندن ، فیلم آموزشی میبینند.

خلاصه مردم امروز حوصله و وقت کمتری برای شنیدن تبلیغ شما دارند.

پس در سایت خود تبلیغ را بزرگ و ساده در اختیار مخاطب قراردهید.

اری طراحی گل درشت امروز دوباره مد شده است.

به خاطر داشته باشید که زیبایی را فدای سادگی و بزرگی طراحی خود نکنید.

۹- منو های بزرگ با تعامل بهتر با کاربران داشته باشید

ما در آریاکد متوجه شدیم که کاربران موبایل وب سایت های مشتریانمان روز به روز زیاد می شوند.

با کمی تحقیق دریافتیم که این تغییر در نحوه دسترسی مخاطبان به سایت در سرتاسر دنیا در حال رخ دادن است.

به خاطر داشته باشید که موبایل ها با تاچ انگشتان دست کار می کنند.

این به معنی آن است که در طراحی منو ها باید مراقب تاچ روی منوی اشتباه باشید.

برای جلوگیری از رخدادن چنین مشکلی پدینگ Padding عناصر منو خود را برای موبایل بیشتر کنید.

۱۰-تنوع

تنوع در سایت شما با سایت خودتان و سایت رقبا مورد بررسی خواهد بود.

یعنی آنکه اگر سایت شما نکته ای فراتر از سایت های رقیب نداشته باشد. قطعاً مخاطب بیشتری هم نخواهد داشت.

برای ایجاد تنوع در سایت خود به کلیه خدماتی که ارائه میدهید. فکر کنید.

چگونه میتوانید این خدمات را متمایز تر ارائه دهید؟

Categorised in: