صفحه اصلی / نقش جذابیت و تاثیرگذاری در طراحی سایت

نقش جذابیت و تاثیرگذاری در طراحی سایت

  فروردین ۲۶, ۱۳۹۸  

هنگامیکه برای آموزش نقش جذابیت و تاثیرگذاری در طراحی سایت مطالب را گرداوری میکردم.

اندکی نگران عدم سنخیت مثال اول با محتوای مقاله بودم. اما بجای ابراز این نگرانی برای شما ، اجازه دهید مثال اول را بیان کنم،

نقش جذابیت و تاثیرگذاری در طراحی سایت

مثال اول:

 

نقش جذابیت و تاثیرگذاری در طراحی سایت

 

همه شما برنامه عصر جدید را دیده اید. احسان علیخانی مجری این برنامه برای تشویق مخاطبانش به استفاده از نرم افزار سکه یک راهکار دارد.

این راهکار شامل اعلام حمایت مالی شرکت تولید کننده نرم افزار، از برنامه و اعلام ویژگی های نرم افزار به شکل بسیار خلاصه میباشد.

اما شیوه ای که برنامه خندوانه برای تشویق مخاطبان به استفاده از نرم افزاری به نام روبیکیو دارد را با شیوه احسان علیخانی مقایسه کنید.

رامبد جوان به شما ذل میزند و به شما میگوید همین الان گوشیت رو بردار و….

چند درصد از مخاطبان با همین جمله دقیقا گفته های رامبد را اجرا می کنند.

آیا دلیل آن را میدانید؟

فراخوانی برای انجام کار یا CALL TO ACTION، روانشناسان در سرتاسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر از مردم بخواهید کاری انجام دهند، آنها بدون آنکه مجبور باشند. از دستور شما اطاعت می کنند.

بگذارید شما را یاد یک خاطره بد بیاندازم. تاحالا از فروشندگان تلفنی چیزی خریده  اید؟

اگر اینکار را کرده باشید. قطعاً چند دقیقه بعد، از خرید خود بشدت، حس بدی داشته اید.

دلیل آن این است که، شما نمیدانسته اید که دلیل اعتمادتان به فروشنده چه بوده است.

شما کاری را کرده بودید که او از شما خواسته بود. گویی طلسم شده بودید.

هنگامی که میخواهید برای کسب و کار خود تبلیغ کنید شما نیز باید مشتریانتان را طلسم کنید.

سندروم فروشنده مترو چیست و چرا نباید برای سایت شما رخ دهد

همه ما به یاد  داریم که مردم در اوایل حضور فروشندگان در مترو چه استقبال خوبی از محصولات آنها داشتند.

ارزان و در دسترس بودن، دو دلیل عمده این استقبال بود.

اما چرا این استقبال از میان رفت؟

  • مخاطب حس میکرد با خرید از فروشندگان، آنها بیشتر و بیشتر به فروش علاقه مند میشوند. ولی فروش آنها باعث سلب آسایش خریدارانشان در مترو بود.
  • عدم اعتماد به کالاها با گذشت زمان، که بدلیل عرضه کالاهای نامرغوب صورت گرفت.

واگن بانوان را استثنا کنید

شاید خانم ها با خواندن مطالب بالا، حس کرده باشند که این مقاله چندان هم تحقیقاتی نیست.

ولی حقیقت این است که خانم ها هرگز از حضور فروشندگان مترو خسته نشدند.

اگر بانوان را استثنا کنیم، شرط بالا هنوز برقرار است.

نقش جذابیت و تاثیرگذاری در طراحی سایت و به کارگیری مثال های بالا

  • کالایی برای خانم ها داشته باشید.
  • کالای خود را بدون نگرانی، از سلب آسایش برای خانم ها تبلیغ کنید.
  • کالای با کیفیت عرضه کنید.
  • برای فروش کالا به آقایان مراقب باشید، مزاحم وقت استراحت آنها نشوید.

جذابیت و تاثیرگذاری چه جایگاهی دارند

جذابیت محصول یک نکته است و جذابیت خرید یک نکته دیگر،

کالاهای مترو را به خاطر بیاورید، کالا جذابیتی ندارد، این خرید است که جذاب است. زیرا قیمت کالا پایین و خرید در درسترس شما است.

تاثیرگذاری، کالای تاثیرگذار یک مسئله است و خرید تاثیر گذار یک مسئله دیگر.

خرید یک کالای با کیفیت بر شما تاثیر مثبت میگذارد. ولی خرید از یک فروشنده حرفه ای تاثیر کاملا متفاوتی دارد.

با خرید یک کالای خوب شما آن برند را ممکن است از هر جایی تهیه کنید.

اما با خرید از یک فروشنده حرفه ای شما از آن فروشنده ممکن است هر کالایی را بخرید.

جذابیت و تاثیرگذاری در تقابل خیانت به اعتماد مشتری

همه ما بارها از فروشندگان قدیمی و محلی کالایی را خریده ایم که بعداً مطمئن بودیم، سر ما را کلاه گذاشته اند.

خیانت به اعتماد مشتری در بازارهای قدیمی امری عادی و بدون بروز مشکل بود.

امروز شما با یک کلیک از یک فروشگاه دیگر خرید خواهید کرد. بنابراین عدم اعتماد مشتری مساوی است با تبلیغ برای رقیبان خود.

ما در گروه آریاکد با سالها تجربه فروش آنلاین محصولات مختلف، در فروشگاه های مختلف از دیجی کالا تا بامیلو و غیره،

به شما مشتریان گرامی، این اطمینان را میدهیم که با گروه آریاکد شما تنها یک وبسایت نخواهید داشت.

بلکه شما تجارت آنلاین خود را آغاز خواهید کرد.

برای سفارش طراحی سایت خود با ما تماس بگیرید:

۰۹۲۲ ۴۵۳ ۸۱۵۸

 ۰۹۲۲ ۴۱۹ ۴۴۸۵

و برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت و بازریابی آنلاین با بخش بازاریابی ما تماس بگیرید:

۰۹۲۲   ۴۱۹    ۴۴۸۵

Categorised in: